محبوب سکوهای پرسپولیس رفت

0

احتمالا هواداران پرسپولیس نسبت به جدایی عیسی آل کثیر احساسات متضادی خواهند داشت. مهاجمی که گل‌های حساسی برای تیم زد اما بازی‌های زیادی را از دست داد و در نهایت به خاطر یک قرارداد بهتر به جدی‌ترین رقیب پرسپولیس پیوست.

1896691

شروع  اولین بار نام عیسی آل کثیر در فوتبال ایران در لیگ دوازدهم شنیده شد. او به تیم پیکان پیوست که هدایتش بر عهده فیروزکریمی بود. فیروز این بازیکن را از زمان حضورش در استقلال اهواز می‌شناخت و عیسی در اولین فصل حضورش در لیگ برتر را اینگونه آغاز کرد. آل کثیر با استقلال اهواز در سال 91 قهرمان لیگ دو ایران شده بود. او در نیم فصل اول به عنوان بازیکن اصلی شروع کرد اما خیلی زود روند بازی‌هایش یک درمیان شد و در نهایت در نیم فصل دوم رنگ بازی را ندید. او اما بعد از نیمکت نشینی در پیکان راهی لیگ یک و تیم البدر بندر کنگ شد. او در لیگ یک در 19 مسابقه 7 گل برای این تیم به ثمر رساند.
سال بعد از آن اما بهترین فصل فوتبالی عیسی رقم خورد. او در آلومینیوم هرمزگان در 33 بازی 21 گل زد و آقای گل رقابت‌های لیگ یک ایران شد. بازهم او بعد از یک فصل از تیمش جدا شد اما اینبار سه فصل پیاپی را در نفت تهران حضور پیدا کرد. نفت تبدیل به یکی از تیم‌های موفق فوتبال باشگاهی ایران شده بود دردومین سالی که علیرضا منصوریان هدایتش را به عهده داشت به این تیم پیوست. اما او هیچوقت در نفت منصوریان که ستاره‌های زیادی هم داشت یک بازیکن ثابت نشد، حتی فصل بعد و در لیگ شانزدهم که علی دایی هم آمد با وجود بازی‌های بیشتر اما 11 بازی را از دست داد. در فصل سوم حضورش در نفت که تیم اوضاع بسیار آشفته و متلاطمی داشت او یکی از بهترین فصولش در لیگ برتر را با 8 گل در 27 مسابقه به پایان رساند.

1896690

نفت منحل شد و عیسی باردیگر به پیکان برگشت و در تیمی که هدایتش برعهده حسین فرکی بود حضور پیدا کرد. او در 25 مسابقه 8 گل برای پیکان به ثمر رساند و دوباره بعد از یک سال به تیمی دیگر پیوست. اینبار او لباس صنعت نفت آبادان را در لیگ نوزدهم پوشید و توانست رکورد خودش در فوتبال لیگ برتر را جا به جا کند. 12 گل در 26 مسابقه او را در میان بهترین گلزنان لیگ در آن سال قرار داد.

عیسی در پرسپولیس
عیسی آل کثیر در سی سالگی و در میانه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس پیوست. بازی‌هایی که با عملکرد درخشان او و پرسپولیس همراه بود اما در نهایت با یک محرومیت طولانی به خاطر خوشحالی جنجالی بعد از گلزنی مقابل پاختاکور موفقیت او و تیم تکمیل نشد. محرومیت عیسی باعث شد تا او هجده مسابقه ابتدایی لیگ و دو بازی حساس لیگ قهرمانان از جمله فینال را از دست بدهد. در بازگشت به میدان نیز در یازده بازی حضور پیدا کرد. در واقع او حدود دو سوم اولین فصل حضورش در پرسپولیس را از دست داد. او در بازگشت سه گل برای پرسپولیس زد که در میان آنها یک گل سه امتیازی برابر استقلال در هفته بیست و سوم هم وجود داشت.

1896693

با این حال این مهاجم فصل بعد را به عنوان بازیکن اصلی تیم شروع کرد هرچند در چهارده مسابقه فقط 4 گل به ثمر رساند و بعد از آن با مصدومیت رباط صلیبی مواجه شد. مصدومیتی که باعث شد او نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم و نیم فصل دوم لیگ بیست و دوم سی مسابقه کلیدی تیم را از دست بدهد. او در نیم فصل دوم بازگشت و در دوازده مسابقه لیگ برتر فقط یک گل زد اما آن همان گل سه امتیازی بود که وارد دروازه استقلال در داربی حساس و شش امتیازی پایتخت شد. گلی که گفته شد کلید قهرمانی را به پرسپولیس داد. عیسی آل کثیر در زمان حضورش در پرسپولیس یک بازیکن محبوب روی سکوها بود. او به خاطر گل‌های حساس و شخصیت احساسی و البته گلزنی در داربی مورد توجه قرار گرفت اما مسابقات زیادی را از دست داد و نتوانست یک مهاجم کامل و تمام وقت برای پرسپولیس باشد. باید دید ماجراجویی او در سپاهان و در 33 سالگی چگونه پیش خواهد رفت.

مطلب قبلیادامه مذاکرات استقلال با شارلوا برای جذب حسین‌زاده
مطلب بعدیبسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال و پرسپولیس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید